Krvavé časy – design hry

Krvavé časy Svět v roce 1313 Design hry Praktické informace a FAQ

Král Jan se blíží a přihlašovací formulář je tu. Cesta do roku 1313 na říšský sněm do Norimberku proběhne 10.-12. listopadu 2017.  14691010_326602444361246_4816083199014624659_n

Cesta je otevřená pro skupinu 59 poutníků časem (31 mužů, 25 žen, 3 obojetné), 2 až 10 poutníků se může přidat v neskriptovaných místech, ve kterých budou vykonávat práce služebnictva a osobních stráží urozených dam a pánů.

Délka výpravy 3 dny (prodloužený víkend) od pátku 10.11. do neděle 12.11.2017.
Jde o emočně nenáročnou zábavnou výpravu pro lidi s duší hráče.

Bude hodně o diplomacii, intrikách, bude proti Albigenským víc pro gamistické hráče. Ale ne jen pro gamistické hráče! Spíš je to tak, že zatímco Albigenští pro gamisty nejsou, tady si to gamisté mohou, budou-li chtít, hodně užijí. Různé postavy mají trochu různou hru a každá bude mít vždy mix motivů a akcí. Hra ale nebude tolik vážná a imerzní. Hráče čekají konverzačky, intrikování, flirtování, kurtoazie, hádky, sliby, zrady, výjimečně rvačky. Intrik, diplomacie a romantiky tu může hráč zažít hodně. Některé postavy budou mít docela hodně romantiky už z podstaty příběhu, jiné nikoli. Není v tom velký rozdíl mezi mužskými a ženskými postavami, jsme v době a na sociální úrovni, kdy královny a dámy vstupovaly do dění velkého světa stejně aktivně jako muži. Nepotřebujeme tu trangenderové role, hráčka si může zahrát hru jakou bude chtít. Proběhne tu pár významných událostí doprvázených středověkou panskou hostinou, pár zpívaných bohoslužeb, koneckonců, jednou z postav je Guillaume de Machaut.

Proti hře Albigenští budou Krvavé časy trochu svobodnější v rozhodování postav, budou možné různé alternativní průběhy historie, kterou je hra inspirovaná. Jestli jsou Albigenští někde uprostřed, Krvavé časy budou Otevřenou hrou s mnoha alternativami. Proti Albgenským je to velký rozdíl – hra sice začne stejně a bude mít stejný rámec a hlavní události, ale ty dopadnou skoro jistě při každém běhu jinak, a konec a pointa hry budou pokaždé asi hodně odlišné.

Jednotlivé postavy budou mít následující koktejl namíchaný samozřejmě pokaždé trochu jinak, ale kdybychom chtěli nějak generalizovat a charakterizovat celou hru, bylo by to asi takto:

Stejně jako v Albigenských, postavy mají řadu věcí k řešení, řadu vztahů k odžití, ale mají i prostor pro vlastní „hraní si“, užívání si situace.  Prostě se přeneseme do středověkého Norimberku a budeme řešit pár světodějných událostí. Hráči budou mít velkou volnost ve způsobu, jak s výhybkami historie naloží, a velmi pravděpodobně pokaždé vemou kola dějin úplně jiný směr.

Ceny a druhy postavPostavy

Hlavní postavy: 31 mužských, 25 ženských, 3 obojetné. S výjimkou pražského purkmistra a lékaře Hadraty šlechtické postavy. Většinou opravdu panské, knížecí a královské. Smetánka si dala sraz!

Vedlejší postavy: Ve hře je prostor pro několik vedlejších (nešlechtických) postav

Hru jsme se snažili napsat tak, že každá postava je ze svého pohledu hlavní postavou svého příběhu. Volba císaře a věci kolem ní jsou prostředí, ve kterém si postava svůj příběh odehraje a zažije. Neplatí tu, že by někdo dělal „křoví“. Herní materiály hlavních a vedlejších postav se na první pohled moc neliší. Pár rozdílů tu ale přece jenom je:

1) Hlavní postavy mají v průběhu hry řadu interakcí, kterým občas pomáháme přes cizí postavy a po očku sledujeme, jestli si ve hře užijí všechno, co jsme jim vymysleli. Vedlejší postavy se o to musí postarat samy. Hru a různá úskalí pro jejich postavy připravíme, ale už nebudeme hlídat, jak se jejich hra skutečně odvíjí. Jejich hra je více „sandboxem“ v připraveném prostředí.

2) Hlavní role jsou až na dvě výjimky postavy urozené a bez výjimky se podílejí na „velké“ politice. Vedlejší postavy jsou role nešlechtické – komorné, zbrojnoši, pacholci, služebnictvo. Nedělají vlastní „velkou“ politiku, ale svou hrou pomáhají svým pánům. Mají ve hře menší prostor pro vlastní rozhodování, které ovlivní ty „velké“ události ve hře, součástí jejich postavy je poskytovat support svému panstvu. Vedlejší role tedy musí počítat s tím, že je jejich pán (paní) zaměstná a že se budou pohybovat ve společenské vrstvě sobě rovných.

Vedlejší postava je primárně pro ty, kdo máte pocit, že byste nedokázali zaplatit plnou cenu. Vedlejší postava ale neznamená, že to bude méně zábavy, že si hru neužije. Jen její hra bude jiná.

Cizí postava pro ty, kteří se v larpu vůbec neorientují, je hráč, který si během hry zahraje i několik různých rolí, podle toho, jak organizátoři potřebují. Je to pomocník organizátorů, pomáhá postavám zažít příběh, občas zprostředkovává kontakt s okolním světem, nosí zprávy, vyřizuje vzkazy atd. – pomáhá posuovat hru dopředu. Cizí postava si hru může užít také, ale je to ještě jiný druh hraní než hlavní nebo vedlejší postavy.

Postavy - Krvavé časy

 

Přihláška

Krvavé časy Svět v roce 1313 Design hry Praktické informace a FAQ

SaveSave

SaveSave